Wydział Geodezji i Kartografii w Bielsku-Białej przeniósł się do nowej siedziby

fot. Paweł Sowa / Wydział Prasowy UMBB

Końcem roku ubiegłego Wydział Geodezji i Kartografii Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przeniósł się do nowej siedziby, oferując jeszcze lepsze warunki dla klientów oraz pracowników. Nowoczesność i funkcjonalność są kluczowymi cechami tego zmodernizowanego obiektu, który zyskał uznanie również wśród podobnych instytucji w kraju.

Przeprowadzka do nowego obiektu, zlokalizowana przy ul. Romana Dmowskiego 6,  trwała dwa miesiące. Aby uzmysłowić sobie skalę tej operacji, wystarczy wspomnieć, że trzeba było przenieść ponad 1200 sztuk pierworysów, 4000 pudeł kwasoodpornych z operatami technicznymi, ponad 4000 map, archiwalne rejestry – w sumie złożyło się to na około 40 ton dokumentów. Nie zapominajmy o roślinach doniczkowych, które bardzo lubią pracownicy tego wydziału.

Nowa siedziba Wydziału Geodezji i Kartografii dla wygody klientów

Nowa siedziba Wydziału Geodezji i Kartografii to miejsce, które łączy w sobie nowoczesność z industrialnym stylem. Biura na I i II piętrze zostały urządzone w sposób zapewniający maksymalny komfort dla klientów, a także uwzględniający potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Pętle indukcyjne, tablice w języku Braille’a oraz pasy prowadzące dla osób niedowidzących to tylko niektóre z udogodnień, które czynią obsługę klientów bardziej dostępną i przyjazną.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne

Wydział Geodezji i Kartografii wyposażono w najnowocześniejszy sprzęt komputerowy oraz technologie informatyczne, które umożliwiają szybką i efektywną obsługę interesantów. Dzięki systemowi telekonferencji oraz możliwości rezerwacji spotkań zdalnych, nawet osoby spoza Bielska-Białej mogą skorzystać z usług wydziału. Inteligentny system ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji zapewnia optymalne warunki pracy przez cały rok.

Dodatkowo każde stanowisko jest wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy z dwoma monitorami, przystosowane do zdalnej komunikacji i zaopatrzone w kamery, mikrofony i słuchawki. Świadczeniu usług na najwyższym poziomie służą dwa wielkoformatowe plotery, dwa wielkoformatowe skanery, pięć wielofunkcyjnych urządzeń A3 oraz skanery biurkowe A3. 

Naczelniczka Jadwiga Młocek podkreśla, że wszystkie rozwiązania w nowej siedzibie zostały zaprojektowane z myślą o klientach. Oprócz tradycyjnych form kontaktu, jak osobista wizyta w godzinach pracy urzędu, wydział oferuje również możliwość załatwiania spraw przez internet przez całą dobę. Biletomat oraz system zdalnej rezerwacji spotkań to kolejne udogodnienia, które pozwalają zaoszczędzić czas klientom.

Wydział Geodezji i Kartografii - czym się zajmuje?

Wydział Geodezji i Kartografii prowadzi bazy danych: ewidencji miejscowości, ulic i adresów oraz powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny, w skład którego wchodzi m.in. ewidencja gruntów i budynków. Można tutaj sprawdzić przebieg uzbrojenia terenu, czy klasyfikację gruntów, jak również zagospodarowanie danej działki. 

Warto wiedzieć, że z usług wydziału korzystają przede wszystkim ludzie związani z branżą nieruchomości – dlatego wydział oferuje specjalistyczne usługi dla projektantów, geodetów, rzeczoznawców majątkowych czy też komorników. To oni ustalają dla właścicieli gruntu, jak rzeczywistość w terenie ma się do zapisów w dokumentach, jak przebiegają granice działek, jakie uzbrojenie kryje się w ziemi, co można na danej działce wybudować itp. 

foto/źródło: UM Bielsko-Biała

Udostępnij na Facebooku:

Share on facebook
Facebook

Reklama

Zobacz również..

Reklama

STRONY

Nasze SOCIAL
Kontakt
Przewiń do góry