Trwają przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej

foto. GGDKiA

W budżecie państwa znalazło się ponad 42 miliony złotych na przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, czyli nowej drogi ekspresowej oznaczonej jako S52. W związku z tym GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie badań geologicznych. To dobra wiadomość dla mieszkańców Bielska-Białej, Krakowa i okolicznych miejscowości, którzy od dawna czekają na poprawę komunikacji na tej trasie. 

Beskidzka Droga Integracyjna - co zakłada projekt?

Beskidzka Droga Integracyjna S52 to projekt, który ma za zadanie usprawnić ruch drogowy na trasie od węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej w kierunku Krakowa. Aktualnie podróż samochodem z Bielska-Białej do Krakowa jest często uciążliwa i czasochłonna, co ma się zmienić dzięki tej inwestycji.

Nowa droga ekspresowa o długości 61 kilometrów, będzie przebiegać przez takie miejscowości jak Bielsko-Biała, Kozy, Kęty, Porąbka, Wieprz, Andrychów, Wadowice, Kalwaria Zebrzydowska, aż do Głogoczowa. Ma ona zastąpić obecną drogę krajową nr 52. Projekt zakłada stworzenie bezkolizyjnych węzłów drogowych, co zapewni płynność ruchu i omijanie centrów poszczególnych miast.

Odcinek S52 od Bielska-Białej (węzła Suchy Potok) do Głogoczowa będzie składał się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. W planach jest również budowa 13 węzłów drogowych, w tym w Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice, Skawina i Głogoczów.

Badania geologiczne jako priorytet - są na to pieniądze

Mirosław Suchoń podkreśla, że w tegorocznym budżecie państwa znalazło się 42,3 miliona złotych na przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. W 2023 roku miały być już środki przeznaczone na badania geologiczne, jednak wcześniejsza obietnica złożona przez PiS nie została spełniona. Teraz przewiduje się, że środki na badania geologiczne zostaną dostarczone.

W ramach tych badań przewiduje się wykonanie około 6,5 tysiąca odwiertów o średniej głębokości 11 metrów, a nawet do 30 metrów, jeśli będzie to konieczne oraz2,4 tysiąca sondowań na średnią głębokość 13 metrów. Dzięki temu dokładnie zbadane zostanie podłoże, na którym powstanie nowa droga ekspresowa.

Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność – informuje Kacper Michna z GDDKiA w Krakowie 

Ogłoszono przetarg na badania geologiczne

W 2021 roku GDDKiA przeprowadziła badania geofizyczne. Teraz, Krakowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie badań geologicznych przed planowaną budową Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 Bielsko-Biała – Głogoczów.

Przetarg na badania został podzielony na sześć części (Bielsko-Biała – Kęty, Kęty – Bulowice, Bulowice – Chocznia, Chocznia – Jaroszowice, Jaroszowice – Kalwaria Wschód, Kalwaria Wschód – Głogoczów)

Udostępnij na Facebooku:

Share on facebook
Facebook

Reklama

Zobacz również..

Reklama

STRONY

Nasze SOCIAL
Kontakt
Przewiń do góry