Wraz z nadejściem wiosny, Bielsko-Biała szykuje się do intensywnych prac nad modernizacją infrastruktury drogowej, rowerowej i transportowej. Miejski Zarząd Dróg zapowiada ambitne projekty, które mają na celu nie tylko poprawę stanu technicznego ulic, ale także zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników dróg oraz wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie transportu.
Rozbudowa infrastruktury drogowej i rowerowej
Jednym z głównych przedsięwzięć, które będą kontynuowane w tym roku jest budowa wiaduktu nad linią kolejową 139 czyli rozbudowa ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego. MZD kontynuuje także prace nad rozbudową ulic Pocztowej i Startowej w drugim etapie.
Kolejnym punktem na liście jest rozbudowa ulicy Krzemionki oraz remont ulicy Schodowej. Dyrektor MZD, Wojciech Waluś, zapowiada również rozpoczęcie prac nad rozbudową drogi dla rowerów i pieszych wzdłuż ulicy Partyzantów.
Inwestycje drogowe – plan na lata 2024 i dalej
W dalszej perspektywie, planowane są kolejne inwestycje drogowe. Dyrektor Wojciech Waluś informuje o postępowaniu przetargowym na przebudowę ulicy Brodzińskiego, której realizacja planowana jest na rok 2024. Kolejnym ważnym zadaniem będzie rozbudowa ulicy Piastowskiej, która ma na celu poprawę stanu nawierzchni jezdni i chodników, przebudowę infrastruktury podziemnej oraz dostosowanie infrastruktury do potrzeb pieszych i rowerzystów.
Prace nad tym projektem mają się rozpocząć w połowie 2024 roku i będą skorelowane z inwestycją spółki Aqua S.A. Planowane jest przebudowanie odcinka drogi na długości około 2 km, powstanie 4 rond oraz przebudowanych zostanie 17 skrzyżowań. Przebudowana zostanie również infrastruktura podziemna, w szczególności kanał sanitarny na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Juliusza Słowackiego. W kolejnych latach przebudowa będzie kontynuowana aż do ul. Listopadowej. Realizacja zadania planowana jest na lata 2024-2027.
Rozwój infrastruktury rowerowej i transportowej
Wśród planowanych inwestycji znajduje się także rozbudowa infrastruktury rowerowej. Miasto zamierza ubiegać się o wsparcie ze środków programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FE SL 2021-2027) na rozbudowę ścieżek rowerowych na głównym ciągu krajowej trasy rowerowej nr 17 na linii północ-południe – to jest wałami przeciwpowodziowymi w kierunku Czechowic-Dziedzic, a także w kierunku gminy Wilkowice wraz z bezpośrednim połączeniem do planowanej przez ościenną gminę drogi rowerowej.
CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT:
24
lis
Wiadomości Bielsko-Biała
Ścieżka rowerowa Velo Biała: połączy Bielsko-Białą z Wilkowicami.
Wraz z tymi inicjatywami, planowana jest modernizacja infrastruktury transportowej – inteligentnego systemu transportowego (ITS), obejmująca włączenie kolejnych skrzyżowań do systemu sterowania ruchem oraz instalację nowych aktywnych tablic informacyjnych i parkingowych.
Kierunek na przyszłość: ambitne cele i inwestycje
Bielsko-Biała kieruje się w stronę dynamicznego rozwoju infrastruktury drogowej, rowerowej i transportowej. Inwestycje planowane na lata 2024 i dalej mają na celu nie tylko poprawę stanu technicznego dróg, ale także zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróży dla wszystkich mieszkańców. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom oraz wsparciu zewnętrznym, miasto zamierza stać się przyjaznym miejscem do życia oraz atrakcyjnym celem turystycznym.