Obejście Węgierskiej Górki coraz bliżej. Zrealizowano już ponad 75% całości prac.

foto: GDDKiA

Prace nad kluczowym odcinkiem trasy S1 wciąż postępują, a ich zaawansowanie jest coraz bardziej imponujące. Zrealizowano już ponad 75% całości prac.

Postępy w Pracach Mostowych i Tunelowych

Zaawansowanie prac mostowych jest imponujące, z 95% wykonania. Większość obiektów mostowych wymaga jedynie wykończenia i montażu wyposażenia. Ważnym etapem w budowie tuneli jest betonowanie ostatniej obudowy zasadniczej tunelu w masywie Białożyński Groń, który prowadzi jezdnię w kierunku Żywca. Transport ruchomego szalunku z tunelu w masywie Barania, ważącego prawie 150 ton, był skomplikowanym zadaniem, ale zakończył się sukcesem. Konstrukcja przebyła ponad 3-kilometrowy odcinek w trzy godziny, pokonując po drodze trzy estakady.

W tunelu prowadzącym jezdnię w kierunku Zwardonia wykonano już prawie 230 metrów obudowy zasadniczej. W pierwszym tunelu w masywie Barania, o długości około 830 metrów, zakończono betonowanie obudowy wewnętrznej w obu nawach. Obecnie trwają prace związane z kapami chodnikowymi, a do zakończenia prac budowlanych pozostaje wykonanie konstrukcji jezdni z betonu nawierzchniowego oraz montaż wyposażenia tunelu. Całkowite zaawansowanie prac w obu tunelach szacowane jest na ponad 65%.

Postępy w Pracach Drogowych

Prace drogowe na realizowanej inwestycji o długości 8,53 km również są zaawansowane, osiągając blisko 70% wykonania. Drogowy odcinek trasy głównej ma 4,95 km długości, z czego 2,30 km to droga dwujezdniowa, a 2,65 km to droga jednojezdniowa. W ubiegłym roku wykonano już 1,1 km warstwy wiążącej na dwujezdniowym odcinku między tunelami oraz 0,96 km na końcowym odcinku jednojezdniowym. Powstała również jedna z łącznic (L1) na węźle Milówka o długości 0,45 km.

Do wykonania pozostaje około 50% nawierzchni na odcinku dwujezdniowym, blisko 64% na odcinku jednojezdniowym oraz nawierzchnia asfaltowa na węźle Przybędza i węźle Milówka (z wyjątkiem L1). Ostatecznym etapem prac asfaltowych będzie wykonanie warstwy ścieralnej “SMA” na całym odcinku drogowym.

Udostępnij na Facebooku:

Share on facebook
Facebook

Reklama

Zobacz również..

Reklama

STRONY

Nasze SOCIAL
Kontakt