Linia kolejowa Żywiec-Sucha Beskidzka doczeka się wreszcie długo oczekiwanej modernizacji. To ogromna inwestycja, która ma na celu poprawę komfortu podróżowania i zwiększenie dostępności transportu kolejowego w regionie. Ostatnie dane pokazują, że istnieje duże zainteresowanie tą trasą, co tylko potwierdza jej znaczenie.
Doczekana modernizacja linii Żywiec – Sucha Beskidzka
Wielu mieszkańców Żywiecczyzny czekało na tę chwilę – modernizację linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec-Sucha Beskidzka. Kilka dni temu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły, że wykonawcą modernizacji będzie firma Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. To ważny krok w procesie poprawy infrastruktury kolejowej w regionie.
Zakres prac w ogłoszonym przetargu obejmuje odcinek od kilometra 45,855 do km 81,162. W przetargu, poza wymianą torów, podsypki i przebudową obiektów inżynieryjnych, przewidziano opcje, m. in. dotyczące budowy nowego przystanku osobowego Żywiec os. 700-lecia w nowej lokalizacji czy wydłużenia peronu dwukrawędziowego z 200 m do 300 m wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą w stacji Jeleśnia.
Kiedy rozpoczęcie i zakończenie inwestycji?
Prace modernizacyjne zostaną rozpoczęte w tym roku. Pierwszy etap obejmie prace przygotowawczo-rozbiórkowe, które pozwolą na przygotowanie linii do bardziej skomplikowanych prac. Następnie, zgodnie z harmonogramem, przystąpi się do prac budowlano-modernizacyjnych.
CZYTAJ TAKŻE:
Żywiec – Kraków Główny – Powrócił bezpośredni weekendowy pociąg!
Przywrócenie codziennych połączeń regionalnych i dalekobieżnych zaplanowano na przełom roku 2025/2026.
Spora frekwencja podróżujących pociągiem do Krakowa
Jednym z dowodów na istotność tej inwestycji jest znaczący wzrost frekwencji na pociągu REGIO „Pilsko”. Oprócz Żywca, regularnie w Jeleśni obserwuje się największą wymianę podróżnych. To świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na efektywny transport kolejowy w regionie.